Prea repede trecem pe langa lucruri. Blogul acesta este nascut din dorinta de a arunca la loc sigur niste ganduri din trenul care ma duce din loc in loc...Da, imi este frica ca s-ar putea sa uit, iar unele vorbe de demult s-ar putea sa ma ajute sa imi gasesc urmatoarea statie.


19 februarie 2007

Cladirile inalte din Shanghai

Cinci zile lungi vacanta de Spring Festival, asa ca ieri si azi ne-am plimbat prin Shanghai si am facut poze. La finalul zilei pot sa zic ca am ramas cu gatul un pic intepenit de cat m-am uitat in sus. :)
Cand ma gandesc la un articol citit de curand - despre cea mai inalta cladire care se construieste in Romania in Pta Victoriei - ma amuz copios in sinea mea. Reporterita descria cu groaza la ce inaltimi lucreaza muncitorii si cum a fost nevoita sa coboare pe scari de la ultimul etaj.
Aici un bloc mediu de locuinte e mult mai inalt decat cladirea care se construieste in Bucuresti langa Muzeul Antipa.

Despre cele mai inalte cladiri prefer sa las imaginile sa vorbeasca - eu unul m-am chinuit grozav sa incerc sa prind varful cladirilor in cadru. Link aici.


Oriental Pearl Tower
Actualmente pe locul intai este turnul de televiziune - o constructie impunatoare insa austera si cu un design destul de vechi. Culoarea roz aleasa pt anumite etaje mi se pare o solutie destul de stupida, dar important probabil a fost sa atraga si sa iasa in evidenta. A fost terminat in 1995.


Jin Mao Tower - de la distanta mica nu poti sa ii prinzi varful in cadru aparatului foto. Are 88 de etaje - un numar foarte norocos pentru chinezi. Urcatul pana la centrul de observare costa 7Euro, eu nu am considerat ca merita. Cladirea pare blindata, este infasurata cu bare subtiri de metal. Are un aspect SciFi de nuvele din anii 80. Este intradevar big. Este cea mai inalta cladire din China (exceptand turnul televiziunii), 421m, dar langa ea tocmai se construiesc 2 turnuri gemene care il vor detrona. Este pe locul 5 in lume, dar este destul de veche - terminata in 1988. Dupa o intamplare din 2001 cand un chinez a escaladat-o din impuls - acum la baza ei este un mesaj: No Climbing :D.

Shanghai World Financial Center care se pare ca se va termina la anul, are un design mult mai fain decat JinMao - mai futurist, mai cubic. Se munceste de zor la turnuri dar deocamdata doar unul este ridicat (la o inaltime considerabila).

Niciun comentariu: